TotalKare är ett serviceavtal från en och samma leverantör, utformat för vagnparker som körs på flera platser, nationellt eller internationellt. Avtalen har utformats för att optimera vagnparkens effektivitet, minimera driftskostnaderna och maximera andrahandsvärdet för din utrustning. Inom ramarna för Thermo King TotalKare analyserar våra experter vilka krav som gäller för din vagnpark och utformar ett serviceavtal som passar för just dina behov.
TotalKares skräddarsydda lösningar spänner från sådana som skapats för att avlägsna aktiviteter som inte ingår i kärnverksamheten i din dagliga affärsverksamhet, exempelvis underhållsplanering, schemaläggning, förklaring av fakturor och allmän vagnparksadministration, till lösningar som täcker alla risker och ger dig överenskomna, fasta kostnader, så att du kan koncentrera dig helt på körningen.
Thermo King-återförsäljare har levererat tjänster för temperaturkontrollerande utrustning i över 60 år. TotalKare erbjuder och administrerar ett stort antal olika servicerelaterade program via vårt väletablerade nätverk av återförsäljare.
Thermo Assistance är en flerspråkig telefontjänst för hjälp vid haveri som är tillgänglig dygnet runt. Thermo Assistance finns över hela Europa och har utformats för att sätta dig i direkt kontakt med auktoriserad servicepersonal om det behövs. Vår servicesupportavdelning hittar närmaste återförsäljare och auktoriserar en kredit genom ditt avtal hos återförsäljaren på din hemort, så att arbetet kan faktureras lokalt
TotalKare tar fullt ansvar för underhåll, service och reparationer i preventivt syfte.
Detaljerad rapportering per enhet för all schemalagd och ickeschemalagd service.
Tillgång till servicehistorik för alla enheter via kundportalen iKare.
Den månatliga avgiften omfattar alla kostnader, och inga ytterligare fakturor tillkommer såvida inte skadan uppstått genom försumlighet.
Supportnivån kan anpassas efter dina behov och din budget. Varje avtal är individuellt utformat och kan ändras så att det passar för din verksamhet.
Kostsam, oplanerad service kan ofta undvikas genom ett planerat program med proaktivt, preventivt underhåll. Den 2-stjärniga nivån från TotalKare har utformats för att hjälpa användare att införa ett kostnadseffektivt underhållsschema i syfte att minska risken för oplanerad service, och på så sätt sänka kostnaderna och öka kontrollen över utgifterna. Som namnet antyder erbjuder den 4-stjärniga nivån alla fördelarna med de 1- och 2-stjärniga avtalen, men med ytterligare en viktig fördel: du slipper överraskningar. Alla kostnader för reservdelar och service, planerad eller oplanerad, och oavsett vilken återförsäljare som utför servicen, ingår.
Det gör att du helt kan förutse budgetering och planering av betalningsflöde, samtidigt som risken för att oväntade utgifter ska uppstå elimineras. Fullständig flexibilitet erbjuds genom skräddarsydda program som utformats för att tillgodose användarens behov utifrån antalet drifttimmar per enhet och avtalets varaktighet.
Dessutom erbjuder det 4-stjärniga programmet värdefull information för hantering av vagnparken. TotalKare kan generera en mängd olika detaljerade rapporter som underlättar arbetet för vagnparksansvariga, t.ex. antalet oplanerade servicetillfällen och platsen för dessa, information om reservdelar osv.
Thermo King-kunder som har valt det 4-stjärniga avtalet har fullständig tillgång till Thermo Kings portal iKare, där de kan kontrollera status för alla sina enheter.
Meddelande om datum för nästa service skickas av TotalKare. Servicen utförs av din egen verkstad.
TotalKare utför en årlig inspektion i syfte att säkerställa att korrekt service utförts på enheterna, så att garantivillkoren uppfylls.
Alla komponenter som inte ingår i den tillfälliga och förebyggande underhållsplanen omfattas av TotalKare
Särskilt utformat för kunder som har investerat i en egen verkstad i syfte att utföra rutinmässigt underhållsarbete (fullständiga och tillfälliga underhållsprogram/inspektioner) och samtidigt dra nytta av fördelarna med den utökade garantin för större komponenter.
Det 3-stjärniga programmet är tillgängligt för perioder om 3–8 år och för olika drifttimmesintervall per år. Vid det årliga förnyandet av avtalet utförs en årlig granskningsinspektion av en auktoriserad Thermo King-återförsäljare, som kontrollerar att de obligatoriska fullständiga och tillfälliga underhållsprogrammen har följts samt att inspektion har utförts i enlighet med avtalsvillkoren.
Servicescheman skapas för alla enheter och operatörerna får påminnelser om tid för nästa service.
Tjänsterna kan utföras hos vilken som helst av de över 200 återförsäljarna.
Utrustning som servas regelbundet säkerställer maximal tillgång till vagnpark och drift med optimal prestanda.
Enheter med fullständigt utförd service betingar ett högre andrahandsvärde.
Kostnadskontroll
Mindre administration
Omedelbart kreditgodkännande
Kostsam, oplanerad service kan ofta undvikas genom ett planerat program med proaktivt, preventivt underhåll. Den 2-stjärniga nivån från TotalKare har utformats för att hjälpa användare att införa ett kostnadseffektivt underhållsschema i syfte att minska risken för oplanerad service, och på så sätt sänka kostnaderna och öka kontrollen över utgifterna.
Dessutom kan kunder med den 2-stjärniga nivån dra nytta av fördelarna med det 1-stjärniga avtalet – omedelbar kredit garanterad från alla Thermo King-återförsäljare, standardiserade priser och sammanställda månadsfakturor med detaljerade rapporter.
Lägre priser för reservdelar och arbete samt branschstandardtider för arbete säkerställer att reparationskostnaderna hålls under kontroll. Ytterligare fördelar med 2-stjärnig nivå:
Regelbundet servade enheter är en garant för bästa möjliga prestanda på vägen, och en fullständig servicehistorik ger ett högre andrahandsvärde.
Garanterade priser för reservdelar och arbete hos över 200 återförsäljare över hela Europa.
TotalKare sparar tid åt dig genom att hantera all din fakturering och tillhandahålla en månatlig faktura i din lokala valuta, samt hantera alla dina internationella momsfordringar.
Gör det möjligt att påbörja reparationsprocessen direkt, så att föraren kan köra vidare snabbt, med minsta möjliga försening.
Det 1-stjärniga programmet har utformats i syfte att förenkla proceduren förknippad med att hantera flera olika serviceenheter – ett viktigt avvägande för användare som regelbundet lämnar hemorten eller kör över internationella gränser.
Omedelbar kredit erbjuds av alla Thermo King-återförsäljare genom en flerspråkig hjälp-och auktoriseringsprocess som är tillgänglig dygnet runt, året om. På så sätt undviks förseningar till följd av pappersarbete, vilket kan utgöra en risk för värdefull, temperaturkänslig last, samtidigt som förarna slipper ha betalningsmedel med sig. Dessutom säkerställs enklare kostnadsstyrning genom TotalKares standardiserade prissättningspolicy för både reservdelar och arbete.
Alla Thermo King-återförsäljare kontrakteras av TotalKare, som förhandlar fram mycket konkurrenskraftiga priser för arbetskraft och reservdelar – priser som du kan dra nytta av. Standardtider för garantiarbete sammanställs och avtalas mellan fabrik och återförsäljare, vilket ger märkbart lägre kostnader förknippade med rutinmässigt underhåll eller oplanerade reparationer av din utrustning. Dessutom används alltid enbart äkta reservdelar från Thermo King.
Alla servicekostnader sammanställs i en månatlig faktura, omvandlas till en enda valuta och skickas elektroniskt på det språk som kunden valt. Detaljerade rapporter medföljer fakturan för att underlätta bibehållen kontroll.
Thermo King har sedan länge insett sitt ansvar som branschledande inom transportkyla med att ställa mycket höga miljökrav... Läs mer...
© Copyright 2020 - Thermo King Sverige AB
Webbsida byggd av Joomlaproffs.se