CT-15 CO2 aggregat för Släp och trailer

Thermo King's patenterade teknologi med flytande koldioxid (CO2/Lic) som återvunnits från industrin, ger tillförlitlig, kraftfull och exceptionellt tyst kylning, med minimal miljöpåverkan. Bränslet återvinns bl.a. från  biprodukter i processer med tex gödningsmedel och vid ammoniakproduktion. 

Bränslet lagras i specialbyggda tankstationer/tankar. Kylfordonet tankas från stationen, i en speciellt utformad behållare/tank, för att ge maximal drifttid.

 

 

  • Exakt temperaturkontroll.
  • Extremt låg ljudnivå: PIEK certifierad
  • Återhämtar temperatur snabbt,
    tex efter dörröppning
  • Enkelt att använda
  • Utmärkt för distribution
  • Låg underhållskostnad

ST-CR_300_EDITED_jpg

pdf small Klicka här för att hänta produktinformation som PDF

 

Koldioxid  från CryoTech System

Bidrar koldioxiden till den globala uppvärmningen?
Nej! Eftersom flytande koldioxid (CO2) är återvunnen, före ev utsläpp i atmosfären, påverkar den inte den globala uppvärmningen. CryoTech gör det möjligt att återanvända CO2, så att inga ytterligare växthusgaser bildas, som tex vid driften av en dieseldriven enhet.
Den totala C02 utsläppet för användning av ett CryoTech system, är en fjärdedel av ett konventionellt dieselsystem och en tredjedel av kväve-kryogeniska system.

 

 Hur CryoTech fungerar?

CryoTech system använder flytande CO2 i fordonets CO2 tank och vätskan förångas genom en förångare/luftkylare inuti lastutrymmet. Vid förångningen är tempen på CO2 ca -60grC, vid atmosfärs-tryck. Varm luft som passerar över förångaren med hjälp av fläktar, blir av med sin oönskade värme, som övergår till gasen i rören, som därmed transporterar bort detta till sitt utlopp i det fria. CO2 finns alltså bara i ett rörsystem som börjar vid tanken och passerar genom förångaren ut i det fri, via ett utloppsrör med ljuddämpare.
På släpvagn genereras värme för avfrostning av förångare och temperaturstyrningen av en dieselvärmare.
På lastbilar används fordonets motorkylvätska för avfrostning av förångaren och temperaturstyrningen. För nattvärme på lastbilar används elektriska värme-stavar i förångaren.

Tyst som en viskning

En av de unika fördelarna med Cryo Tech, är avsaknaden av rörliga delar som dieselmotor och kompressor. Detta medför ett väldigt tyst aggregat. 
När Cryo- Tech aggregatet låter som mest, är det 90% tystare än ett konventionellt diesel-aggregat. 
Det vill säga mycket tystare än i en typisk kontorsmiljö.

Denna exceptionellt låga ljudnivå, säkerställer att både bil och släp med CryoTech system, uppfyller den krävande Piek standarden.

 

Tillvalsutrustning

 

 

Specifikationer

CryoTech Specifikationer

Kylkapacitet:

Systemets kylkapacitet netto (oberoende av omgivande temperatur) kapacitet flera förångare är kumulativ

 

S-2 CT

S-3 CT

S-2 CT+

Returluft till förångaren °C

0

-20

0

-20

0

-20

Kylkapacitet W

8 500

5 200

8 800

7 800

13 400

12 500

Luftflöde m³ / tim

1360

2040

2500

Utloppshastighet m/s

9,1

9,1

6,2

 

Zoner

Zoner

crytech_zoner

Mått & utförande

Övrigt

pdf small Broschyr

 


Kontakta en säljare för mer information.

Norra Sverige

Västra Sverige

Östra Sverige

Södra Sverige

Stora steg mot mindre utsläpp

Thermo King har sedan länge insett sitt ansvar som branschledande inom transportkyla med att ställa mycket höga miljökrav. Vår ambition berör allt vi gör. Toppmodern CO2-teknik, först på marknaden med låg GWP köldmedia R-452A, extremt låg-ljuds alternativ, exceptionellt låga avgasutsläpp och state-of-the-art tillverkningsanläggningar: bara några av milstolparna. Våra kunder behöver veta att de arbetar med den grönaste utrustning på marknaden och inget kommer stoppa oss att förverkliga detta.

Ta reda på mer om våra hållbara lösningar här

 

 

 

BCF E post Signatur Vi Kampar
Powered by Chill IT Systems